در پرونده تازه فساد در آمریکا و تسویه حساب‌های مافیایی در این کشور، یک کارمند سابق بوئینگ که به دلیل ابراز نگرانی در مورد استاندارد‌های تولید این شرکت شناخته شده بود، جسدش در کارولینای جنوبی پیدا شد.
کد خبر: ۱۴۴۹۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، جان بارنت به مدت ۳۲ سال تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۷ برای بوئینگ کار کرده بود. در روز‌های قبل از مرگش، او در یک دعوای حقوقی افشاگری‌هایی علیه این شرکت کرده بود.

بارنت گفته بود که کارگران تحت فشار عمداً قطعات غیر استاندارد را برای هواپیما در خط تولید نصب می‌کردند و مشکلات جدی در سیستم‌های اکسیژن بوئینگ کشف کرده، که میتواند به این معنی باشد که از هر چهار ماسک تنفسی، یک ماسک در مواقع اضطراری کار نمی‌کند.

رسوایی برای شرکت آمریکایی | افشاگر بوئینگ کشته شد؟

بوئینگ اعلام کرد از شنیدن خبر درگذشت بارنت متأسف شده است. اما بسیاری در آمریکا بر این باورند که مرگ این افشاگر، زیر سر شرکت بوئینگ بوده است. شرکتی که نقش زیادی در صادرات تسلیحاتی ایالات متحده دارد.

پیش از این نیز بار‌ها افشاگران فساد در آمریکا به قتل رسیده‌اند و از ترس جان، بسیاری ترجیح داده‌اند در برابر فساد گسترده ساختاری در این کشور سکوت کنند.

در ایالات متحده نه فقط افشاگران فساد بلکه حای رئیس‌جمهور نیز قربانی ترور باند‌های مافیایی شده و هنوز پرونده قتل جان اف کندی، ازجمله مرگ‌های مشکوک در این کشور است.

فساد سازماندهی شده در آمریکا باعث شده کیفیت محصولات در این کشور پایین آید، با این حال تهدید به قتل افشاگران و ترور آنها، منتقدان را از بیان واقعیت‌ها در این زمینه هراسان ساخته و کمتر رسانه‌ای در جهان جرات بیان این فساد‌ها و کاهش کیفیت محصولات را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها